Proje Hakkında

Habitat Derneği ve Samsung ülkemizdeki mobil yazılımcı sayısını arttırmak ve mobil yazılım alanında girişimciliği desteklemek için bir araya gelerek Bilişim Mucitleri projesini hazırlamıştır.

Son zamanlarda hızla gelişen mobil dünyada akıllı cep telefonları için uygulama yazma konusunda teknik eleman ihtiyacının artması sektöre olan ilgiyi de artırmıştır. Proje kapsamında gençlerin bulut bağlantılı mobil uygulamaları yaratma becerisi kazanarak mobil uygulama geliştirmesinin altında yatan tüm prensipleri öğrenmesi hedeflenmektedir.

Sanal gerçeklikte günümüzün önemli teknolojileri arasında yer alıyor. Proje kapsamında gençlerin VR platformunda içerik geliştirmeleri teşvik edilmektedir.

Ayrıca proje kapsamında gençler mobil dünyada tüketici konumdan çıkarak üretici noktaya geleceklerdir.

Bu çerçevede proje kapsamında;

  • Mobil uygulama geliştirme eğitimleri ile Java programla dili konusunda bilgi sahibi, İlişkisel (Relational) veritabanı yönetim sistemleri hakkında bilgi ve yetkinlik sahibi, mobil uygulama geliştirme konusunda meraklı ve hevesli gençlere eğitimler vererek aldıkları eğitimi kendi akranları arasında yaygınlaştırmak,
  • Gençlerin kendin yap kültürüne yakınlaşması ve maker alanında çalışmalar yaparak üretim kültürüne katkı koyucu makers day ve mobil hackathonların gerçekleştirilmesi,
  • Farklı illerdeki çocuk ve genç potansiyelinin teknoloji odaklı girişimcilik ekosistemi ile bir araya gelmesini hızlandırmayı hedefliyoruz.

PROJE HABERLERİ

    Hedef Grup
    • Java programla dili konusunda bilgi sahibi,
    • İlişkisel (Relational) veritabanı yönetim sistemleri hakkında bilgi ve yetkinlik sahibi,
    • Mobil uygulama geliştirme konusunda meraklı ve hevesli,
    • Gönüllü proje eğitmeni olma motivasyonuna sahip 15-30 yaşları arasındaki gençler
    Proje Ortaklıkları&Destekleyiciler
    • Habitat Derneği
    • Samsung Türkiye
    Uygulama Dönemi

    2015 – devam ediyor.

    Müfredat

    Mobil Uygulama Geliştirme Eğitimi

    • 32 Saat Yüz Yüze Temel Eğitim
    • 24 Saat Online Eğitim
    • 8 Saat Online Mentorlük ve Vaka Analizi
    Mobil Uygulama Geliştirme Eğitimi

    Gençlerin mobil programlama ve yazılım temel becerisini ve algoritmik düşünme yetisi kazanmasını sağlayan eğitim, tüketmekten çok üretmeyi hedefleyen içeriklerden oluşmaktadır.

    48 saatlik yüz yüze bir eğitim sürecinden sonra eğitimi alan gençler aldıkları bu eğitimleri kendi akranı gençlere aktarmaktadırlar.

    Gerçekleşen bu eğitimlerle gençlere mobil uygulama geliştirmenin temelleri üzerine eğitim içeriği aktarılmaktadır.

    Eğitimde kullanılan programlar;

    • Android Studio
    • JDK
    • Genymotion
    • Virtual Box : Bilgisayarlar Windows ise bunu indirmelerine gerek yok. Değil ise buradan yine kendi işletim sistemlerine göre indirebilirler.
    • Github.com‘da kullanıcı hesabı açılması.
    Makers Day (Sen De Yap Etkinlikleri)

    Maker Hareketi (Maker Movement), Teknoloji ile ‘kendin yap’ kültürünün birleşmesinden oluşan ve dünyada hızla yayılan bir akımdır. Robot yapmaktan, model uçak yapmaya, elektronik devreler ve motorlar aracılığı ile yapılan bir model araçtan, 3 boyutlu yazıcılar ile basılan ve üretilen her ürün, süs eşyası, takı, oyuncak da maker hareketi kapsamında maker ruhu ile yapılmış kabul edilmektedir.

    Maker ruhunun temelinde rekabet yerine paylaşım, para yerine yetenek, yoğun ezber bilgi yerine deneyim vardır.

    Bu kapsamda proje kapsamında gerçekleştirilen Makers Day etkinlikleri ile gençlere ve çocuklara deneyim, tecrübe ve yaratıcılık kazandırmayı hedefliyoruz.

    Proje İlleri

    Adana, Ankara, Antalya, Aydın, Denizli, Bursa, Edirne, Elazığ, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Kayseri, Konya, İzmir, İstanbul, Trabzon, Malatya, Manisa, Rize, Samsun.

    Güncel Durum

    60 Gönüllü Eğitmen

    2.500 Ulaşılan Kişi

    Güncelleme Tarihi: 11.07.2017

    İletişim Kur
    [contact-form-7 id=”18231″]