Dijital Dönüşüm

Kontrol Bende

Proje Hakkında

Kontrol Bende Projesi, dijitalleşen dünyada kişisel bilgilerin ve sosyal medya hesaplarının güvenliği konusunda farkındalığı artırmayı amaçlamaktadır. Meta ve Habitat Derneği ortaklığıyla hayata geçirilen proje, katılımcıların Meta güvenlik kurallarını öğrenmesi ve çevrim içi ortamda kişisel bilgi güvenliğini en doğru şekilde yönetmesini hedeflenmektedir. Türkiye’nin 81 ilinde yüz yüze ve çevrim içi olarak verilen eğitim içeriği dijital dünya, bilgi doğrulama, güvenlik ve gizlilik, dijital araçlar, dijital hukuk ve siber zorbalık alanlarını kapsamaktadır.  

Kontrol Bende Projesi kapsamında geliştirilen Dijital Macera oyunu ile çocukların dijital dünyada güvenli bir şekilde hareket etmeleri oyunlaştırma yoluyla öğretilmektedir. Oyun içerisindeki farklı dinamiklerle çocukların dijital dünyaya dair bilgi almaları ve dijital vatandaşlık hakkında farkındalık oluşturmaları hedeflenmektedir. Dijital Macera oyununun dijital haline dijitalmacera.org web sitesi üzerinden ulaşabilirsiniz. 

  • 8-12 yaş arası çocuklar 
  • 13 yaş ve üzeri bireyler  
  • Ebeveynler  
  • Öğretmenler 
  • Çocuklar için Çevrim İçi Güvenlik Eğitimi 
  • Bireyler için Çevrim İçi Güvenlik Eğitimi 
  • Ebeveynler için Çevrim İçi Güvenlik Eğitimi 
  • Öğretmenler için Çevrim İçi Güvenlik Eğitimi 
  • 2017 – devam ediyor